SP Café over Lelystad Airport

25 februari 2019

SP Café over Lelystad Airport

Foto: Maurits Gemmink

De uitbreiding van Lelystad Airport heeft al flink wat stof doen opwaaien. Waar staan we nu in het proces, wat zijn precies de bezwaren en wat doen wij als SP?

Hierover gaan we vanavond praten met Marjolein Rotsteeg van de Werkgroep Red Gelderland en SP-statenlid Astrid Vollebregt.

De Werkgroep Red Gelderland is voor een stop op de luchtvaartgroei en op de dreigende uitbreiding van Lelystad Airport, voor natuurvolgend bosbeheer, voor duurzame landbouw, voor hernieuwbare energie, voor dierenwelzijn, voor handhaving van beleid, voor rust en schone lucht. Zie ook https://redgelderland.nl/

Astrid Vollebregt voert als Gelders Statenlid voor de SP actie tegen Lelystad Airport. Recent bracht zij een dode eik naar de Tweede Kamer als symbool voor de natuurschade die de laagvliegroutes gaan veroorzaken. Meer informatie over deze actie is te vinden op https://gelderland.sp.nl/nieuws/2018/12/dode-eik-en-petitie-aangeboden-bij-tweede-kamer?fbclid=IwAR2DbOwX-ViyAtYW_aGUU27m2f9SsX1Joi2Axx__tm0BZPVWHWf28fZZmDQ

De avond begint op 1 maart 2019 om 20:00 en we hopen om 22:00 klaar te zijn. De zaal is vanaf 19:30 open bij Vreemde Streken te Wageningen (Bevrijdingsstraat 38)