Dag van de Arbeid: Rode Roos nominaties gezocht

4 april 2019

Dag van de Arbeid: Rode Roos nominaties gezocht

Foto: SP

Op woensdagavond 1 mei om 20.00 uur organiseert de SP in bio-eetbar en- catering Vreemde Streken, Bevrijdingsstraat 38 in Wageningen,  een 1 mei viering. Vrije entree voor mensen die hun hart links hebben zitten.  Vooraf is er de mogelijkheid om voor €10 een heerlijke RODE maaltijd te nuttigen om 18.00 uur.

Dag van viering van de strijd en de waardigheid van de arbeidersklasse, dag van hoop op een rechtvaardige samenleving. Begonnen in 1889 als herdenking van de moord op demonstrerende stakers, in Chicago in 1888. Zij droegen voor het eerst een rode vlag mee.

Dit werd gevolgd door een tijd waarin het feest van de arbeid nog echt een heel groot arbeidersfeest was. Toen achter fanfare en rode vlaggen nog duizenden werknemers optrokken - waardig en op hun paasbest - om hun macht, solidariteit en politieke eisen te tonen alvorens ze hun eerste pint bestelden.

Misschien is het tijd om opnieuw op deze manier 1 mei te gaan vieren?

Tijdens de viering dit jaar wordt voor de zesde keer de Rode Roos Prijs uitgereikt.

Iedereen uit Wageningen kan, als blijk van waardering en respect, personen of een organisatie nomineren die zich volgens jou op een opmerkelijke en gedurfde wijze hebben/heeft ingezet voor Menselijke waardigheid, Gelijkwaardigheid en Solidariteit.

De juryleden komen uit verschillende politieke geledingen.

DUS DENK NA EN STUUR JOUW KANDIDAAT, met een motivatie NAAR  wageningen@SP.nl . Dit kan tot 25 april.