Studenten huisvesting

7 april 2017

Studenten huisvesting

Foto: Idealis / facebook Idealis

Veel bewoners in de wijk Nieuw Kortenoord uiten hun zorgen tijdens de voorlichtingsavond 5 april over de plannen van Idealis. Idealis heeft plannen toegelicht over de realisatie van tijdelijke huisvesting voor ca. 300 studenten te bouwen op de hoek Kortenoord-Nieuwe Kanaal. Enkele  bewoners maken zich ongerust over mogelijke geluidshinder van feesten en nachtelijk barbecues. De praktijk is echter dat studenten zich tegenwoordig drukker maken over het leenstelsel en minder tijd hebben om te feesten. Tevens is het plan zo ontworpen dat het mogelijke lawaai vooral richting Nieuwe Kanaal zal gaan. De vier bouwlagen zullen niet veel hoger zijn dan de huidige bebouwing van de buurman Noldus.

De zorgen over verkeersdrukte met 300 extra fietsen erbij, op een onoverzichtelijk kruispunt met veel ouders en jonge kinderen, werden wel uitgesproken. Vooral het oversteken van de Kortenoord Allee is een hachelijke zaak met auto’s van alle kanten. Ook de SP zou het een gemiste kans vinden als de gemeente de situatie niet serieus neemt en met alle macht de problemen probeert te voorkomen. In oktober moet de huisvesting volgens Idealis gereed
zijn. In de zomermaanden kan de gemeente dan het kruispunt zodanig maken dat verkeerssituatie veilig en overzichtelijk wordt.

De SP fractie heeft hierover een brief gestuurd aan de wethouder en gevraagd hoe het ermee staat. (zie bijlage)