Nat. Zorgfonds zonder eigen risico!

3 januari 2017

Nat. Zorgfonds zonder eigen risico!

Foto: SP

Een zorgfonds van en voor iedereen! Het Nationale Zorgfonds is een onderwerp waar veel en vaak over wordt gesproken. Volgens de een is een overgang naar een nationaal zorgfonds niet te betalen en volgens de ander is juist de markwerking een plaag voor de gezondheidszorg. In THUIS organiseert het Nat Zorgfonds samen zorgverleners een informatieve avond over het Nationale Zorgfonds.  Zij zullen hier vertellen wat de voor- en nadelen zijn van het huidige systeem in vergelijking met een Nat. Zorgfonds.

In de tijd dat marktwerking alles beter en goedkoper zou maken, moest ook onze ‘zorg‘ eraan geloven. Verzekeringsmaatschappijen hebben zich toen met volle overgave op de ‘markt’ gestort. Inmiddels zijn er al 80 verzekeringsmaatschappijen die onderdeel zijn van 8 grote verzekeringsconsortia. De burger heeft elk jaar de kans om te wisselen van verzekeringspolis, maar moet wel steeds meer premie gaan betalen en wordt ook geconfronteerd met een steeds hoger eigen risico.

Iedereen heeft of krijgt er mee te maken. We hebben allemaal een keer ‘zorg’ nodig. Een bezoekje aan de huisarts, fysiotherapeut of de tandarts is dan onvermijdelijk, om nog maar niet te spreken over de volgende stappen. Huisarts Bart Bruyn zal u uitleggen wat het Nat. Zorgfonds is.

We hebben als gasten;

Jan van Dijk , Traumachirurg in het Ziekenhuis Gelderse Vallei

Ellen Toet, Fysiotherapeute Ede en Omgeving

Wil je meer weten kom dan naar de bijeenkomst op 12 januari in THUIS!, Stationsstraat 32 in Wageningen. Inloop vanaf 19.30 u en we starten om 20.00 uur. (zie ook agenda)