Diederik naar de EU

19 januari 2017

Diederik naar de EU

Ons raadslid Diederik van der Loo gaat in
Brussel aan de slag als fractiemedewerker voor Dennis de Jong, Europees Parlementariër voor de SP. Per 1 februari 2017 gaat hij zich inzetten op het dossier ‘Transparantie’. Helaas kan hij deze werkzaamheden niet combineren met zijn raadslidmaatschap in de Wageningse gemeenteraad. De raadsvergadering van 30 januari 2017 zal de laatste zijn.

De afgelopen jaren heeft Diederik zich in de raad namens de SP onder meer ingezet voor meer en goedkope woningen, een TTIP-vrije gemeente op de agenda gezet en aandacht besteed een goede ruimtelijke ordening. Zijn motto was: we gaan pas
bouwen als de noodzaak hiervoor is aangetoond en dat was dus niet het geval bij b.v. de
pandaparkeerplaatsen en de verbreding van de
Nijenoordallee.

Ook als docent bij de Wageningen Universiteit is hij korte tijd werkzaam geweest en heeft hij het vak "Geopolitiek en strategische communicatie" opgezet.

"Helaas is het werk niet te combineren met het
raadslidmaatschap, doordeweeks moet ik in Brussel of Straatsburg zijn. Ik blijf nog wel actief voor de SP. Binnenkort zijn er 2e Kamer verkiezingen, daar heb
je veel aan een betrouwbare partij als de SP. Ik ben nog wel benieuwd naar de uitkomst van verkeersmetingen op de Nijenoord Allee, wie weet zijn de huidige wegen gewoon genoeg voor de hoeveelheid verkeer en kunnen we beter in de spits met de bus of trein reizen."

Diederik van der Loo blijft met veel plezier roeien in de weekenden bij wageningse roeivereniging Vada. Hij tuiniert graag met zijn buren in de buurttuin aan de Veerstraat.

30 januari 2017 zal hij afscheid nemen tijdens de gemeenteraad in het Stadhuis van Wageningen. Hierbij zijn de SP leden en SP kiezers van harte uitgenodigd.

Op het ogenblik is het bestuur zich aan het beraden op een goede opvolger om de SP zetel te bezetten.

Lees interview in de Gelderlander

Reacties

Succes Diederik, mooi om een ambitie te realiseren. We hebben samen kort in Steenwijk op een SP scholing contact gehad, en ik proefde veel ambitie en inzet bereidheid, dus deze stap verbaasd mij niet.

Succes, Diederik.
Was getekend: oud-medewerker van Erik Meijer, Ries Baeten (2000-2003).