Interliner Wag-Arnhem vv

30 oktober 2016

Interliner Wag-Arnhem vv

Foto: SP

Terwijl de meeste politieke partijen zich druk maken over de bereikbaarheid van Wageningen per auto vraagt de SP aandacht voor het
openbaar vervoer. Het openbaar vervoer dat de laatste decennia is verwaarloosd en is overgelaten aan de markt.

Het aantal studenten blijft toenemen en ook de
aantrekkingskracht van de Wageningen UR Campus lokt flinke bedrijvigheid. Helaas houdt de bereikbaarheid van Wageningen d.m.v. het openbaar vervoer hiermee geen gelijke tred. Ondanks dat de verbindingen een regionale functie hebben worden bus regelingen als stadsbusdienst uitgerold waardoor er veel reistijd gaat zitten in de onnodige haltes.

De busverbinding Wageningen – Arnhem is daarom niet optimaal en kan een stuk beter en sneller. Tijdens de spits zitten deze bussen vol en met een groot deel die reizen van Arnhem naar Wageningen en visa-versa.

De komende gemeenteraad zal de SP een motie indienen die de aandacht vraagt voor het weer instellen van een snelbus tussen Wageningen en Arnhem.

De SP fractie verzoekt het college, samen met de provincie te ijveren voor de terugkeer van een snelbus tussen Wageningen-Busstation, de Campus en Arnhem-Centraal, om te beginnen in de spits.

Ben je het hiermee eens? Laat het even weten aan
Frank Bos