Waanzin ten top

29 oktober 2015

Waanzin ten top

Foto: SPWAG

Nieuw in maart 2013 De Wielewaag, het ontmoetings-centrum voor 55+ aan de Stationsstraat wordt, met instemming van de gemeenteraad, de nek omgedraaid door Solidez. In plaats daarvan worden de activiteiten verspreid over de stad. Tot groot verdriet van vele ouderen om het verlies van hun honk in het centrum en het uiteen vallen van hun gemeenschap.

Wat was de SP, samen met veel vrijwilligers en ouderen, daar woedend over. En wat kunnen we nu lezen?

"vrijdag 6 november om 16.00 uur wordt de nieuwe ontmoetingsruimte voor ouderen in de binnenstad geopend. De ontmoetingsruimte bevindt zich achter in het pand aan de Stationsstraat 32” Een plek waar voorheen de Wielewaag was gevestigd en waar inmiddels 'Thuis' is neergestreken.

“Er moet weer een plek komen waar ouderen elkaar kunnen ontmoeten en activiteiten kunnen organiseren”. Partijen die de Wielewaag toen lieten vallen, omdat het onvermijdelijk was, zijn plotseling tot inkeer gekomen.

Natuurlijk zijn wij blij dat er weer een ontmoetingsplek komt. Maar we denken dat veel verdriet en verontwaardiging voorkomen had kunnen worden als de Wielewaag gewoon de afgelopen twee en een half jaar had kunnen blijven bestaan. Solidez die, samen met de Woningstichting, van die geweldige ideeën hadden om het ouderen naar de zin te maken en het zo goed wisten zijn nu eventjes heel stil.  En gemeente gaat gewoon mee met de waan van de dag en opent de Wielewaag deel II.

Reacties

Tja, als goed politicus moet je natuurlijk wel problemen creëren, maar het doen laten lijken alsof je ze oplost. Anders ben je zelf overbodig natuurlijk.